Адрас: 246050, Гомель, пр. Леніна, 2
Меню
Главная Эканоміка Гандаль Здаровае харчаванне

Здаровае харчаванне

Наша здароўе непарыўна звязана з тым, што мы ямо. Здаровае харчаванне – гэта добрае самаадчуванне, энергічнасць, маладосць арганізма і зіхатлівы знешні выгляд, гэта адзін з найважнейшых кампанентаў прыгажосці і здароўя. Прытрымлівацца здаровага харчавання не так ужо і складана, як здаецца на першы погляд. Ведаючы асноўныя правілы харчавання, кожны чалавек можа самастойна скласці збалансаваны рацыён, падабраць правільныя прадукты харчавання, распрацаваць здаровае меню для сваёй сям'і з улікам сваіх фінансавых магчымасцяў.

Некалькі асноўных правілаў здаровага харчавання.      Неабходна, каб хімічны склад сутачнага рацыёну харчавання кожнага чалавека адпавядаў яго штодзённых фізіялагічных патрэбаў у харчовых і біялагічна актыўных рэчывах. Акрамя энергіі, наш арганізм павінен атрымліваць з ежай пэўную колькасць рэчываў, з якіх будуюцца клеткі, органы, тканіны. Менавіта гэтыя рэчывы спрыяюць выкарыстанні атрыманай з ежай энергіі на забеспячэнне высокай фізічнай і разумовай працаздольнасці, захаванні імунітэту, абароне арганізма ад шкодных уплываў навакольнага асяроддзя і хвароб. Выкарыстоўвайце ў сваім рацыёне разнастайную ежу.У штодзённым меню павінны прысутнічаць прадукты з розных харчовых груп (садавіна, гародніна, ягады, грыбы, збожжавыя і бабовыя культуры, мяса, рыба, птушка, малочныя прадукты, яйкі, арэхі, тлушчы, алею, зеляніна).

Харчавацца трэба рэгулярна, ёсць невялікімі порцыямі, не радзей чатырох разоў у дзень. Не рабіце вялікіх перапынкаў паміж прыёмамі ежы. Штодзённае меню павінна складацца з сняданку, абеду, падвячорку і вячэры. Паспрабуйце прымаць ежу кожны дзень у адно і тое ж час, гэта дабратворна ўплывае на працу страўнікава-кішачнага гасцінца. Ад перакусаў паміж асноўнымі прыёмамі ежы лепш адмовіцца.

Паспрабуйце абмежаваць спажыванне солі. Замест звычайнай солі выкарыстоўвайце ёдаваную. Няхай вашы стравы лепш будуць недосоленной, чым перасоленых. Спажыванне цукру таксама лепш абмежаваць. У некаторых выпадках цукар можна замяніць мёдам. Некалькі лыжак мёду ў дзень забяспечаць арганізм вітамінамі і мінераламі, дапамогуць прадухіліць прастудныя захворванні і падымуць імунітэт. Але не кладзіце мёд у гарачую гарбату, так як пры награванні мёд губляе частку сваіх карысных якасцяў.

На працягу дня старайцеся піць пабольш чыстай вады. Вада проста неабходная нашаму арганізму, бо ён на 2/3 складаецца з вады. Вада аказвае дабратворны ўплыў на скуру, увільгатняе яе знутры, прадухіляе сухасць. Аптымальным, лічыцца, выпіваць каля 2-х літраў чыстай негазаванай вады ў суткі.

Здаровае харчаванне — гэта ў тым ліку свежыя гародніна і садавіна. Ешце больш свежых гародніны і садавіны. У сырых гародніне змяшчаецца шмат клятчаткі і вітамінаў, якія так неабходныя нашаму арганізму. Сырыя гародніна і садавіна павышаюць хуткасць абменных працэсаў у арганізме.

Здаровае харчаванне — гэта і свежыя прадукты. Сачыце за тым, каб ежа заўсёды была свежай. Лепш рыхтаваць ежу невялікімі порцыямі, чым зварыць велізарную рондаль на ўсю тыдзень. Карысці для здароўя ад гэтага не будзе. Пры абавязкам захоўванні ежы ў ёй пачынаюцца працэсы гніення і закісання. Пры куплі прадуктаў абавязкова паглядзіце, ці не мінуў тэрмін прыдатнасці.

Ці будзе ежа здаровай шмат у чым залежыць ад таго як вы яе прыгатуеце. З адных і тых жа прадуктаў можна прыгатаваць як здаровую ежу, так і шкодную. Ўжывайце ў ежу больш варанай або запечаныя ў духоўцы прадуктаў і як мага менш смажаных, з выкарыстаннем тлушчаў.

Сачыце за тым, каб макаронныя і хлебабулачныя вырабы былі выраблены з суцэльнага збожжа. Пазбягайце мучных прысмакаў і піражкоў. Любіце печаны? Ешце яблычны пірог – ён будзе больш карысны для вас. 
Купляйце нішчымнае мяса і не забывайце аб рыбе. Для арганізма вельмі карысныя тлустыя кіслоты групы Амега-3, якія зніжаюць узровень халестэрыну. Яны ўтрымліваюцца ў акіянічных рыб, таму ешце морапрадукты два або тры разы ў тыдзень – гэта дапаможа вам абараніцца ад уплыву стрэсавых сітуацый і палегчыць дэпрэсіўныя стану.

Напэўна, існуюць прадукты, ад якіх вы проста не зможаце адмовіцца, у такім выпадку, атрымлівайце асалоду ад любімымі прадуктамі ў невялікіх колькасцях. Любое страва, якое не адносіцца да шэрагу карысных прадуктаў, вы можаце дазволіць сабе раз у месяц, а лепшае, што вы можаце зрабіць – гэта паспрабаваць знайсці эквівалент шкоднаму стравы, сярод страў, якія адпавядаюць нормам здаровага харчавання.

Запомніце, пры вырашэнні перайсці на здаровае харчаванне вельмі важна навучыцца купляць толькі тое, што будзе складаць здаровы рацыён. Можна да бясконцасці абяцаць сабе, што гэта для дзяцей, гасцей і г. д., але зрывы пры наяўнасці няправільных прадуктаў дома непазбежныя. У прадуктовай кошыку пакупніка, якое пераходзіць на здаровае харчаванне павінны быць садавіна і гародніна ў багацці, несалодкія малочныя прадукты, цвёрды і нятлусты сыр, свежамарожаная або свежая рыба, курыца і нішчымнае мяса, раслінны і аліўкавы алей, крупы і бабовыя.

Захаванне гэтых простых рэкамендацый у хуткім часе абернецца павышаным узроўнем фізічнай актыўнасці, больш якасным начным сном і, што немалаважна, паляпшэннем якасці жыцця ў цэлым. Яно варта таго, каб праверыць гэта на ўласным вопыце!